Bahasa IndonesiaBahasa MalaysiaEnglish
 

Apa yang perlu dilakukan apabila telefon bimbit jenama OPPO pelanggan KartuAs Telin Malaysia tiada  siaran perkhidmatan ketika tiba ke Malaysia?
Situasi sebegini kebiasaanya  akan  terjadi kepada pelanggan yang baru memasuki mana-mana pintu masuk  ke negara Malaysia samada  di lapangan  terbang, di perlabuhan  atau  di ialan  darat. Pelanggan yang menghadapi masalah ketiadaan  siaran perkhidmatan perlu menggunakan  aplikasi SIM Toolkit untuk  mendapatkan  siaran perkhidmatan MyTelkomsel. Berikut adalah kaedah penggunaan aplikasi SIM Toolkit untuk telefon bimbit jenama OPPO.

1.Pergi ke 'Settings' dan cari 'additional Settings'.



2. Pilih 'Additional Settings'



3. Pilih aplikasi 'SIM Toolkit'



4. Telefon bimbit jenama OPPO memiliki 2 slot kad SIM untuk pilihan. Sila pilih lokasi dimana kad SIM KartuAs2in1 berada didalam telefon bimbit OPPO tersebut iaitu samada didalam slot SIM 1 atau di SIM 2.



5. Pilih 'Multi-Account'.



6. Pilih 'Country Menu'.



7. Pilih 'MyTelkomsel'.



8. Kembali ke paparan 'Multi-Account' dan pilih 'selection mode'.



9. Pilih 'Automatic & Manual Mode'.



9. langkah diatas yang menuniukkan kaedah peoggunaan aplikasi SIM Toolkit untuk telefon bimbit ienama OPPO perlu dilengkapi. Pelanggan perlu menunggu  dalam  tempoh 1 minit untuk telefon  bimbit tersebut  mendapatkan  siaran perkhidmatan MyTelkomsel. Sekiranya masalah siaran perkhidmatan masih berlaku., sila 'reset' telefon  bimbit tersebut. 

29.Bagaimana jika tidak ada servis di nombor As Telin Malaysia ketika di Indonesia?

30. Saya mempunyai Sony phones dan sudah membeli pakej data, tetapi tidak berjaya mendapatkan perkhidmatan internet. Perlu di buat konfigurasi seperti di bawah:

 
image002 image003 image004 image005
1) Setting – More 2) Internet Settings 3) Click’ Accept’ 4) Cuba akses internet
Latest Tweets
Sign InAlready a Member